W dniach 18, 19 i 20 kwietnia  2016 roku trzecioklasiści przystąpili do egzaminów gimnazjalnych nazywanych często ,,małą maturą". Wyniki egzaminów będą miały duży wpływ na planowanie dalszej kariery edukacyjnej uczniów.

b_185_120_16777215_00_images_2016-04-17-eg2.jpgb_185_120_16777215_00_images_2016-04-17-eg20.jpgb_185_120_16777215_00_images_2016-04-17-eg33.jpg

18 kwietnia odbył się egzamin z części humanistycznej. Na początku uczniowie zmierzyli się z zadaniami z historii i WOS - u. Zdaniem  piszących test był bardzo trudny, wymagał od nich dużej wiedzy, umiejętności logicznego myślenia i kojarzenia faktów. Następnie trzecioklasiści przystąpili do testu z języka polskiego, który sprawdzał umiejętność pracy z cicho czytanym tekstem. Ponadto uczniowie musieli napisać charakterystykę bohatera literackiego oraz ustosunkować się do wypowiedzi publicystycznej, redagując argument.

19 kwietnia uczniowie pisali część matematyczno - przyrodniczą. Na początku zmierzyli się z zadaniami z biologi, chemii, fizyki i geografii. Opinie piszących o skali trudności testu były zróżnicowane. Tradycyjnie największym wyzwaniem była matematyka.

Trzydniowy maraton sprawdzianu wiedzy gimnazjalistów zakończył test z języka angielskiego, do którego uczniowie przystąpili 20 kwietnia. Trzecioklasiści rozwiązywali test najpierw na poziomie podstawowym, a następnie o godz. 11.00 tą trudniejszą część egzaminu - poziom rozszerzony.

Dla gimnazjalistów były to dni wytężonej pracy, gdyż każdy uczeń chciałby uzyskać jak największą liczbę punktów z egzaminów, a następnie dostać się do wybranej szkoły.