„Czy ortografia może być łatwa i przyjemna” to innowacja skierowana do uczniów klasy drugiej edukacji wczesnoszkolnej. Realizowana była od stycznia do czerwca 2024 roku przez nauczycielkę Agnieszkę Kołodziej. Głównym celem innowacji pedagogicznej była nauka poprzez zabawę, stosowanie atrakcyjnych i aktywizujących metod ułatwiających zapamiętywanie poznanych zasad ortograficznych.
Uczniowie doskonalili umiejętności stosowania zasad ortografii w praktyce. Dzieci na zajęciach z edukacji polonistycznej oraz kole rozwijającym zainteresowania czytali wierszyki i rymowanki ortograficzne, zapisywali wybrane wyrazy w zeszycie oraz na tablicy interaktywnej. Rozwiązywali rebusy, krzyżówki, wykreślanki, łamigłówki i zagadki ortograficzne. Podzieleni na zespoły aktywnie
i z zaangażowaniem uczestniczyli w biegającym dyktandzie. Nawzajem sprawdzali poprawność napisanych zdań. Korzystali ze słowników ortograficznych. Dużo przyjemności sprawiły im gry i zabawy ortograficzne na różnych stronach internetowych.
Na podsumowanie innowacji uczniowie wykonali ciekawe prace plastyczne przypominające zasady poprawności pisowni, ortogramy, rebusy, łamigłówki, wierszyki, rymowanki. Pomysły zostały umieszczone na gazetce klasowej. Będą na bieżąco przypominały zasady pisowni. Odbył się również konkurs ortograficzny, na podstawie którego wyłoniliśmy ,,Mistrza ortografii”. Klasa druga została nagrodzona dyplomami za udział w konkursie ortograficznym oraz słodkimi upominkami. Myślę, że dzięki udziałowi w innowacji uczniowie polubili ortografię.