22 maja 2015 roku w Gimnazjum w Ostrówku odbył się V Międzyszkolny Konkurs Języka Niemieckiego i Angielskiego DENGLISH.
Program merytoryczny konkursu obejmował materiał z języka niemieckiego i angielskiego tj. słownictwo, struktury gramatyczne oraz wiedzę na temat krajów niemiecko i anglojęzycznych. W konkursie tym wzięło udział troje uczniów z naszego gimnazjum: Alicja Szmacińska z klasy IIb, Karolina Siatka z klasy IIIc oraz Michał Lemański z klasy IIIa.
17 czerwca zostaliśmy zaproszeni na uroczyste podsumowanie tego konkursu, które było połączone z Dniem Języków Obcych w Gimnazjum w Ostrówku. Mieliśmy okazję wysłuchać piosenek, wierszy i obejrzeć inscenizację przygotowaną przez uczniów gimnazjum. Na koniec zostały wręczone nagrody i dyplomy.
Michał Lemański zajął II miejsce a Alicja Szmacińska zajęła IV miejsce. Gratulujemy!

b_180_125_16777215_00_images_2015-05-22-denglish1.JPGb_180_125_16777215_00_images_2015-05-22-denglish2.JPG

12 czerwca 2015 roku odbył się konkurs wiedzy o Londynie ”London Sightseeing” zorganizowany przez panie: Monikę Gruszczyńską i Marię Górę. Program konkursu obejmował wiedzę na temat zabytków Londynu,  elementy historii miasta oraz postacie sławnych ludzi związanych ze stolicą Wielkiej Brytanii. Test składał się z 70 pytań i trwał 45 minut. Uczestniczyło w nim 14 uczniów z klas drugich i trzecich.
I miejsce zajęła Katarzyna Łęgosz z klasy IIb
II miejsce Karolina Włodarczyk – klasa IIIc
III miejsce Alicja Szmacińska – klasa IIb
IV miejsce Zuzanna Baranowska – klasa IIIc
Zwycięzcy otrzymali nagrody oraz pamiątkowe dyplomy.

b_180_125_16777215_00_images_2015-06-12-k.oLondynie1.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-12-k.oLondynie3.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-12-k.oLondynie2.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-12-k.oLondynie.jpg

9 czerwca 2015 roku odbył się w naszej szkole konkurs ortograficzny. Do zmagań  z ortograficznymi zawiłościami przystąpiło 27 uczniów z klas I-III. Uczestnicy pisali dyktando pt. ,,Parę refleksji o naszych potknięciach”. Tekst w ocenie uczniów okazał się dość trudny.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

Tytuł ,,Mistrza Ortografii” zdobyli:
Katarzyna Łęgosz – klasa IIb
Michał Lemański - klasa IIIa

I miejsce zajęli:
Karolina Włodarczyk – klasa IIIc
Justyna Mituła – klasa Ia

II miejsce zajęli:
Katarzyna Biecuszek – klasa Ia
Martyna Samulska – klasa Ia

III miejsce zajęli:
Patrycja Skibińska – klasa IIIc
Kamil Kamiński - klasa IIIc

Uczniowie wyróżnieni w konkursie:
Karolina Siatka
Jakub Jasiński
Justyna Guściora
Dominik Kasprzycki

b_180_125_16777215_00_images_2015-06-09-mistrz.ortografii1.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-09-mistrz.ortografii3.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-12-mistrz.ortografii.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-12-mistrz.ortografii6.jpgb_180_125_16777215_00_images_2015-06-09-misrz.ortografii5.jpg

3 czerwca 2015 r. w naszej szkole odbył się konkurs językowy „ Z polszczyzną za pan brat” adresowany do wszystkich gimnazjalistów, którzy wykazują się czujnością językową i troską o poprawność swoich wypowiedzi. Organizatorami konkursu byli:
p. Alicja Śnietura, dyr. Gimnazjum w Czarnożyłach
p. Anna Klimaszewska, nauczyciel bibliotekarz
p. Marzena Sas, nauczyciel polonista
Cele konkursu:
•    kształtowanie umiejętności dokonywania rzetelnej i konstruktywnej samooceny własnych umiejętności językowych,
•    rozwijanie umiejętności analitycznego rozumowania, kojarzenia faktów, wnioskowania i  wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce,
•    uświadomienie uczniom faktu, iż troska o poprawność wypowiedzi jest składnikiem szeroko pojętej kultury humanistycznej.

W tym roku przypada 160 rocznica śmierci wielkiego polskiego poety epoki romantyzmu – Adama Mickiewicza.
W związku z tym wydarzeniem w naszej szkole został zorganizowany w dniu 2 czerwca 2015 roku konkurs recytatorski mający na celu popularyzację poezji wieszcza. W konkursie wzięli udział uczniowie naszego gimnazjum oraz uczniowie klas IV-VI Publicznej Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Czarnożyłach. Jury w skali 1 do 5 oceniało:
•    stopień opanowania utworu;
•    recytację adekwatną do wymowy utworu i zgodną z zasadami akcentowania w języku polskim;
•    ogólne wrażenie estetyczne.